Müşteri İlişkileri Yönetimi Yazılımı (Customer Relationship Management - CRM), müşterilerle kurulan ilişkilerin planlanması, yönetimi ve analiz edilmesinde kullanılan bir stratejidir. Bu stratejinin en önemli aracı ise CRM yazılımlarıdır. Kurumlar, müşterileriyle daha iyi iletişim kurmak, müşteri memnuniyetini artırmak, müşteri sadakatini sağlamak, satışları artırmak ve verimliliği artırmak için CRM yazılımlarını kullanırlar. Bu yazılımlar, müşteri verilerini toplar, depolar, analiz eder ve kullanıcılarına raporlar sunar. Böylece kurumlar, müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilir, müşteriye özel teklifler sunabilir, müşteri ilişkilerini daha etkin bir şekilde yönetebilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirler.
CRM (Customer Relation Management)
Müşteri İlişkileri Yönetimi nedir? Ne işe yarar?
Müşteriye ait tüm bilgilerin ve müşteri ile yapılan tüm anlaşmaların data olarak saklandığı yazılımdır.
Bu datalar verimli bir şekilde raporlamaya dönüştürülür. Şirketinizin gelecek planlarını ve stratejilerinizi bu raporlar ışığında kurabilirsiniz. CRM yazılımı temel olarak ;
-
Müşteri İlişkileri
-
Pazarlama
-
Satış
-
Teknik Servis
Modüllerinden oluşmaktadır.
CRM içerisinde müşteri kartları oluşturabilir, müşterilerinizin ilgi duyduğu ürün ve tanıtımlar için personellerinize görev oluşturabilirsiniz.
Tercihinize göre personellerinizin her müşteri için mutlaka yapması gereken tanıtımları protokol haline getirebilir ve personellerinizin girdiği sonuçları takip edebilirsiniz.
CRM Yazılımı temel amacı olarak, sistemin size verdiği raporları inceleyerek şirketinizin pazarlama protokollerini müşterilerinizin talep ve davranış biçimlerine göre düzenlemenizdir.
Bu raporlama ve incelemeler verimli bir şekilde yapıldığı taktirde müşteri sayınız ve satış rakamlarınız hızla artış gösterecektir.